گاردین: رسانه مصاحبه‌کننده با عضو گروهک «الاحوازیه» وابسته به عربستان است

سه شنبه 10 مهر 1397 - 23:15:11
گاردین: رسانه مصاحبه‌کننده با عضو گروهک «الاحوازیه» وابسته به عربستان است

تهران- الکوثر: یک روزنامه انگلیسی گزارش داده رسانه‌ای که بعد از حمله اهواز با عضو یک گروه تروریستی مصاحبه کرد، به عربستان وابسته است و از سوی این کشور تأمین مالی می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه گاردین می‌نویسد سازمان «آفکام»، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس در حال تحقیق در خصوص یک شبکه تلویزیونی مرتبط با عربستان سعودی است که بعد از حمله تروریستی اهواز با عضو یک گروه تروریستی که این حمله را مورد تمجید قرار داد، مصاحبه کرد.

درهمین ارتباط :گاردین منابع مالی شبکه «ایران اینترنشنال» را فاش کرد!

طبق این گزارش، تحقیقات توسط این سازمان ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای در انگلیس از نفوذ رو به گسترش عربستان میان رسانه‌های مستقر در لندن حکایت دارد.

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال «Iran International» اولین سازمان رسانه‌ای فارسی‌زبان بود که با یکی از سخنگوهای گروه تروریستی «الاحوازیه» مصاحبه کرد. «یعقوب حر التسطری»، سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند، دانست و گفت: «ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را علیه سپاه و نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی انجام داد».

سازمان افکام گفته در حال تحقیق درباره این مصاحبه است. یک سخنگوی این سازمان گفت: «ما این برنامه خبری را در تضاد با قوانین پخش خود می‌دانیم».

«راب بینون»، سرپرست این شبکه از تصمیمش برای مصاحبه با این عضو گروهک تروریستی دفاع کرده گفت که این رسانه، از حمله به اهواز به‌عنوان «حمله تروریستی» یاد کرده است.

او به گاردین گفت: «ما، بی‌بی‌سی (فارسی) و رادیو فردا همان روز با این فرد مصاحبه کردیم و گفته‌ایم که این کار را به این خاطر انجام دادیم که می‌خواستیم از سوابق گروه باخبر شویم. تا آنجا که من می‌دانم منعی برای مصاحبه با آن فرد وجود ندارد».

Iran International، می سال 2017 قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران افتتاح شد. دو رسانه فارسی‌زبان دیگر، یعنی بی‌بی‌سی فارسی و من و تو هم در لندن مستقر هستند. گاردین نوشته حقوق کارکنان Iran International بسیار سخاوتمندانه است و به یکی از کارکنان آن دو برابر دستمزدی پرداخت می‌شود که رسانه‌های رقیب پیشنهاد کرده‌اند.

مطابق این گزارش، «عادل عبدالکریم»، یکی از دو مدیر این رسانه تبعه عربستان است. یک منبع که با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مرتبط است به گاردین گفته بودجه این رسانه رقمی نزدیک به 205 میلیون دلار است و از دادگاه سلطنتی سعودی تأمین می‌شود.

این منبع تصریح کرد: «پول آنها از عربستان سعودی و از دادگاه سلطنتی تأمین می‌شود». 

آیا مایل به نظردهی می باشید؟

* باقیمانده : (1000) حرف